تيانازتياناز، تا این لحظه: 13 سال و 9 ماه و 4 روز سن داره

دنیای من تیاناز

شعرهای تیانازی

1390/12/24 7:30
1,637 بازدید
اشتراک گذاری

عزیز دلم چند تا شعر که تاحالا یاد گرفتی به کمک بابا مامان میخونی مینویسم

اونجائی که با رنگ قرمز نوشتم از زبون تیانازه

 

شعراول

شعر( یه توپ دارم):

 

یه توپ دارم گ گ ائیه

سرخ وسفیدو آبییه

میزنم زمین هبا میه

نمیدونی تا تجا میه

من این توپ ون´ آشتم (اینجا حرف ن با فتحه وصدای í بخونید)

مشقامو خوب ن¸اشتم (اینجا حرف ن و ا رو با کسره وصدای ا بخونید)

بابام بهم ای دی داد

یه توپ گ گئی داد

بعد از تموم شدن این شعرت برا خودت دست میزنیتشویق تشویقتشویقو میگی ت´پو یعنی تمومقلبماچ

شکلکهای جالب و متنوع آروین

 

 شعر تولد تولدرا هم كه وقتي خيلي خوش

 

حالي ميخوني و در حال دست زدن بالا پايين ميپري و ميگي تابايو تابايو  و از بقيه ميخواي كه همراهت دست بزنن





  وقتي هم كه تاب بازي ميكني شعر تاب تاب عباسي را ميخوني و ميگي تاا تاا تابايي و جديداً ميگي تاا تاا تاباشي و اگه همراهت بخونيم كلمات آخر را همراهي ميكني





شعر دوم که بابابزرگ بهت یادداده

شعردویدم و دویدم:

شکلکهای جالب و متنوع آروین 

دویدم و دبیدم

دو تا دختره دیدم

یکیش به من نون داد

یکیش به من آآآب داد

نون و خودم اوووودم

آب و دادم به د´مین

زمین به من عبف داد

علف و دادم به  بع بعی (بعضی وقتا هم میگی بزی )

بزی به من شیر داد

شیر رو دادم به بابائی

بابا به من اتاب داد

 



شکلکهای جالب و متنوع آروین



 

این شعرو یه بار بابا تو ماشین برات چند بار خوند و تو یاد گرفتی

شعر یه دختر دارم

یه دختر دارم ناااااااا نداره

صورتی داره ماااااااا نداره

از خوشگلی تاااااااا نداره

به کس کسونش نی میدم

به همه نشونش نی میدم

به راه دورش نی میدم

به حرف زورش نی میدم

به کسی میدم که ت’س باشه (به جای kÁs میگه tÁs )

پیرهن تنش اطس (ÁtÁs ) باشه

 

شکلکهای جالب و متنوع آروینشکلکهای جالب و متنوع آروین

 

شعر زنبور طلايي:   شکلکهای جالب آروین

اي زنبور طيايي (طلايي)

نيش ميزني طيايي (بلايي)

پاشو پاشو دوبايه (بهاره)

گل وا شده دوبايه (دوباره)

 

شکلکهای جالب و متنوع آروینشکلکهای جالب و متنوع آروین

شعر چي ميخوري؟ آووچه را هم خاله زينبت (پرستار)بهت ياد داده

 

 شعر حسني :حسني نگو  ب’يا ب‚دو  تنبل تن ب’يا ب‚دو   و قسمت واه و واه و وا را تكرار ميكني

 
شکلکهای جالب و متنوع آروین

 

  البته اولین شعری که خوندی Twinkle Twinkle بود كه با آهنگ خودش ميخوني: تيكا تيكا تيكايي

يا شعر old macdonalds كه قسمت E I E I O را با آهنگ همراهي ميكني: ايا ايا او

و سومين شعر انگليسي كه با اونم با ريتم خودش ميخوني  Jingle bells هست كه ميخوني جيگابل جيگا بل جيگا بلو بل

شعر a, b, c, d را هم خيلي بامزه ميخوني كه همه اونو به زبون خودت ميخوني.

 

 

پسندها (0)
شما اولین مشوق باشید!

نظرات (1)

مامان حنا
13 بهمن 90 15:07
ای جونم ماشالله تو چقده شیرین زبونی عزیزکم
خدا براتون نگهش داره





ممنون. همچنين حنا جون. از آشپزيهاو تزئينات قشنگي هم كه گذاشتيد ممنونم.